La multi ani, Romania!



„Te binecuvîntez, iubită Românie, țara bucuriilor și durerilor mele, frumoasă țară, care ai trăit în inima mea și ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă țară, pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veșnic îmbelșugată, fii tu mare și plină de cinste, să stai falnică printre națiuni, să fii cinstită, iubită și pricepută.
Am credința că v-am priceput: n-am judecat, am iubit...
Niciodată nu mi-au plăcut formele și formulele, nu prea luam seama uneori la cuvintele ce le rosteam. Am iubit adevărul și am visat să trăiesc în lumina soarelui, însă fiecare trăiește cum poate nu cum ar dori. Dar, cînd îți vei aminti de mine, Poporul meu, gîndește-te ca la una care a îndrăgit viața și frumusețea, care a fost prea cinstită ca să fie cu băgare de seamă, prea miloasă ca să fie învingătoare, prea iubitoare ca să judece”.

Regina Maria a României